Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zwiększony popyt na A321 zmienia produkcję Airbusa

infoair
21.01.2020 12:30
0 Komentarzy

Airbus uruchomi produkcję rodziny A321 także w Tuluzie. To element modernizacji globalnego systemu przemysłowego koncernu.

Wdrażając strategię działań na rzecz utrzymania się wświatowej czołówce technologicznej oraz zwiększenia wydajności przemysłowej,Airbus postanowił stworzyć nowe możliwości produkcji samolotów A321 w zakładziew Tuluzie.

Do połowy 2022 r. – w obecnie wytwarzającej samoloty A380fabryce Lagardère – ruszy wspomagana komputerowo linia montażu końcowego A321,co będzie istotnym krokiem w działaniach unowocześniających w tym miejscusystem produkcji rodziny A320. Nowe obiekty zapewnią większą elastycznośćwytwarzania A321, doprowadzając do centralizacji zdolności produkcjiwąskokadłubowców Airbusa w Tuluzie.

Francja się cieszy

-„Cieszy nas zaskakująco duży popyt na maszyny z rodzinyA320neo, a zwłaszcza na wywodzące się z niej warianty A321 Long Range (LR) iXtra Long Range (XLR)” – powiedział Michael Schoellhorn, dyrektor operacyjnyAirbusa. -„Aby zoptymalizować obieg komponentów używanych do ich produkcji,postanowiliśmy zwiększyć zdolności i elastyczność wytwarzania A321,umieszczając nową linię montażu końcowego w Tuluzie”.

Obecnie jedyna europejska linia montażu końcowego A321znajduje się w Hamburgu. A321 jest też montowany i dostarczany klientom zfabryki w Mobile w USA. Nowa linia montażowa powstanie w Tuluzie ze względu na:ogólną konkurencyjność tamtejszej fabryki, czas uruchomienia produkcji, kosztinwestycji, dostępne powierzchnię i zasoby. Airbus poinformował już o tejdecyzji partnerów społecznych.

Jak świeże bułeczki

Rodzina A320neo jest liderem światowego rynku samolotówwąskokadłubowych. Ponad 110 klientów kupiło już ponad 7100 wywodzących się zniej maszyn. Najnowszym jej członkiem jest model A321XLR, odpowiadający napotrzeby linii lotniczych poszukujących samolotów o jeszcze większych zasięgu iładowności, zapewniających im większe przychody.

Po wejściu do eksploatacji w2023 r. zapewni użytkownikom wykonywanie lotów na niespotykanych dotąd wprzypadku maszyn wąskokadłubowych dystansach do 4700 nm i o 30% niższe zużyciepaliwa w przeliczeniu na miejsce pasażerskie w porównaniu z samolotamikonkurencji poprzedniej generacji. Nowa kabina Airspace zapewni pasażeromA321XLR znakomite wrażenia z podróży, dzięki zastosowaniu we wszystkich klasachfoteli równie komfortowych, jak te, które są stosowane w samolotach szerokokadłubowych operujących na trasach długodystansowych.

Komentarze