TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wśród możliwych przyczyn katastrofy na Szeremietiewie niskie kwalifikacje pilotów
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 06.05.2019 12:48:16
Wśród możliwych przyczyn katastrofy na Szeremietiewie niskie kwalifikacje pilotów

Możliwe przyczyny katastrofy samolotu Suchoj Superjet 100, w którym w niedzielę wybuchł pożar po awaryjnym lądowaniu na lotnisku Szeremietiewo w Moskwie, to niewystarczające kwalifikacje pilotów i kontrolerów, usterka techniczna oraz warunki meteorologiczne.

Możliwe przyczyny katastrofy samolotu Suchoj Superjet 100, w którym w niedzielę wybuchł pożar po awaryjnym lądowaniu na lotnisku Szeremietiewo w Moskwie, to niewystarczające kwalifikacje pilotów i kontrolerów, usterka techniczna oraz warunki meteorologiczne.

O takich rozpatrywanych wersjach katastrofy poinformował w poniedziałek Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej.

"Śledczy rozpatrują rozmaite wersje wydarzeń, wśród których są niewystarczające kwalifikacje pilotów, kontrolerów i osób przeprowadzających oględziny techniczne, a także usterka techniczna samolotu i niesprzyjające warunki meteorologiczne" - powiedziała dziennikarzom rzeczniczka Komitetu Swietłana Pietrienko.

Poinformowała, że śledczy zabrali do zbadania dwa rejestratory lotów, nagrania rozmów z kontrolerami lotów, nagrania z kamer wideo. Zbadają także paliwo, jakie znajdowało się w bakach samolotu i w punkcie tankowania. "W najbliższym czasie zlecone zostaną ekspertyzy genetyczne i z zakresu medycyny sądowej" - powiedziała rzeczniczka.

Na miejscu katastrofy wciąż pracuje grupa śledcza. Trwają przesłuchania świadków i pracowników lotniska.

Samolot Suchoj Superjet 100 (SSJ 100) linii Aerofłot, lecący w niedzielę po południu z Moskwy do Murmańska, około pół godziny po starcie z Szeremietiewa poprosił o zgodę na lądowanie ze względu na problemy techniczne. Z powodu trudnych warunków pogodowych zdołał wylądować dopiero przy drugiej próbie. W trakcie lądowania wybuchł pożar, który szybko objął tylną część maszyny; spłonęła ona całkowicie.

Zginęło 41 osób, większość z nich - według mediów - zatruła się toksycznymi produktami spalania. Dziewięć osób pozostaje w szpitalach. Na pokładzie znajdowało się 78 osób, w tym pięcioosobowa załoga samolotu. Wśród 41 ofiar śmiertelnych jest dwoje dzieci i jedna osoba z personelu pokładowego. 26 ofiar śmiertelnych katastrofy to mieszkańcy obwodu murmańskiego. W tym regionie rozpoczęła się w poniedziałek trzydniowa żałoba.

Media zwracają uwagę, że podczas twardego lądowania samolot uderzył o pas startowy; oceniają, że wówczas uszkodził podwozie i zapaliły się w nim silniki. Według niektórych mediów SSJ 100 lądował z pełnymi zbiornikami paliwa. Media podawały także, że w maszynę w powietrzu uderzył piorun i że samolot stracił łączność radiową z kontrolą lotów.

Suchoj Superjet 100 (SSJ 100) to regionalny wąskokadłubowy samolot pasażerski, przeznaczony dla 98-108 pasażerów, z silnikiem SaM146. Według stanu na kwiecień 2019 roku wyprodukowano łącznie 186 samolotów tego typu. SSJ 100 był pierwszym rosyjskim samolotem pasażerskim powstałym po rozpadzie ZSRR i wielką nadzieją rosyjskiego przemysłu lotniczego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rosja
katastrofa
lotnisko
pilot
  • Sebastian Pioro – 06.05.2019

    Czytając artykuł - mozna sie jedynie usmiać, bo wymieniono wszelkie mozliwosci katastrof (jakichkolwiek) 😂😂😂😂 gdyby dodano jeszcze "boski plan" - dopelniono by calości... Domniemań jest sporo - pewniki takie, ze piloci nadali dwa kody alarmowe -7600 utrate radia i 7700 - awarie zagrazajaca zyciu... A kombinowanie z cala resztą to daleko posuniete spekulacje 😂😂😂

  • Krzysztof Springer – 06.05.2019

    Brzozy brakuje

  • Adam Pająk – 06.05.2019

    I jeszcze to

  • Adam Pająk – 06.05.2019

  • Robert Zawalich – 06.05.2019

    Anodina szybko to wyjaśni.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.