Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ufo apeluje o pomoc dla Condora

infoair
15.04.2020 09:30
0 Komentarzy

Związki zawodowe niemieckiego personelu latającegozaapelowały we wtorek, 14 kwietnia do rządu Niemiec o wsparcie finansowe dla czarterowychpasażerskich linii lotniczych Condor w związku z poniedziałkowym oświadczeniemPolskiej Grupy Lotniczej, że rezygnuje z ich zakupienia.

Zdaniem przewodniczącego związku zawodowego pilotów VC(Vereinigung Cockpit – Stowarzyszenie Cockpit) Janisa Schmitta, wsparcie takiejest nadal uzasadnione, gdyż funkcjonowanie linii Condor ma wciąż solidnepodstawy, a ich pracowników nie wolno w obliczu wywołanego koronawirusemkryzysu pozostawić samymi sobie. Condor popadł w trudności wyłącznie wskutekznacznych transferów pieniężnych na rzecz swego byłego właściciela, biurapodróży Thomas Cook – zaznaczył Schmitt.

Zdaniem Ufo

Takie samo stanowisko zaprezentował Nicoley Baublies,rzecznik związku zawodowego Ufo (Unabhaengige Flugbegleiter Organisation -Niezależna Organizacja Personelu Kabinowego). Według niego, byłoby”fatalnym sygnałem”, gdyby państwo jako pierwszy wierzyciel Condoraodcięło mu dostęp do gotówki. Spółka została bez swej własnej winy objętaochroną przed upadłością, w pełni zrealizowała przedsięwzięcia naprawcze i jejobecna sytuacja jest przejrzysta oraz uporządkowana – podkreślił Baublies.

Mające ponad 50 samolotów i 4,9 tys. pracowników towarzystwoCondor musi w tym tygodniu spłacić gwarantowany przez niemiecki rząd kredytpomostowy w kwocie ponad 380 mln euro, który czasowo odsunął od niego groźbębankructwa. Ufo uważa, że na okres przejściowy państwo powinno przejąć udziałykapitałowe w liniach Condor i Lufthansa.

Co dalej?

Rzeczniczka PGL potwierdziła w poniedziałek fakt wycofaniasię polskiego holdingu z podpisanej 24 stycznia umowy kupna-sprzedażydotyczącej Condora. Dodała, że na tym etapie nie będzie udzielać dalszychinformacji.

Zdaniem agencji dpa, gdyby rząd Niemiec chciał przejąć linieCondor bezpośrednio po ogłoszeniu upadłości przez spółkę Thomas Cook, toprawdopodobnie nie uzyskałby na to zgody nadzoru kartelowego Unii Europejskiej,ale wywołany koronawirusem kryzys umożliwił zastosowanie w niektórychprzypadkach rozwiązań sprzecznych z unijnymi zasadami wolnego rynku.

Jak napisał we wtorek niemiecki dziennik „DieWelt”, Condor nie zamierza się łatwo poddać i może wystąpić do stronypolskiej o rekompensaty pieniężne. „Obecnie prowadzimy z PGL rozmowy wcelu zdefiniowania możliwych ramowych warunków jej wycofania się. Ponadtosprawdzamy, jak moglibyśmy urzeczywistnić nasze roszczenia z tytułu zawartych znią umów” – powiedziała gazecie rzeczniczka Condora. (PAP)

Komentarze