Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy designerskie pomysły na CPK: Populous

infoair
12.09.2019 12:30
0 Komentarzy

Trzy pracownie architektoniczne: Woods Bagot, Populous iKPF, przygotowały projekt terminala Centralnego Portu Komunikacyjnego. Projektancitych biur pracowali m.in. przy planowaniu lotnisk w Abu Dhabi, Seulu, czySingapurze. Przedstawiamy pierwszą z propozycji – Populous

To już druga edycja polsko-brytyjskich warsztatówarchitektonicznych CPK. W pierwszych, które odbyły się pod koniec czerwca ub.roku, wzięły udział pracownie: Zaha Hadid Architects, Foster+Partners, ChapmanTaylor, Gimshaw, Benoy i Pascall+Watson.

-„Już po raz drugi zaprosiliśmy do współpracyarchitektów z bogatym portfolio zaprojektowanych i zrealizowanych inwestycji,żeby zapytać ich o to, jak Port Lotniczy Solidarność może wyglądać. Moment niejest przypadkowy. Do końca października konsultujemy z partnerami branżowymiwymagania techniczne i operacyjne nowego lotniska. Naszym celem jestuzgodnienie założeń koncepcyjnych CPK z potrzebami przyszłych użytkowników”- powiedział cytowany w komunikacie pełnomocnik rządu ds. budowy CPK MikołajWild.

Propozycja Populous

Projektanci z biura Populous w Londynie, widzą CPK jako”lotnisko-miasto”, co stanowi bezpośrednie nawiązanie do koncepcjiAirport City. Pracownia powołuje się na swoje doświadczenia z projektowaniaelementów lotnisk Changi w Singapurze i De Gaulle'a w Paryżu, ale także naprojekty stadionowe, np. obiekty sportowe na Olimpiadę w Londynie w 2012 r.

-„W koncepcji Populousa podróż przez lotnisko rozpoczynasię w momencie, gdy podróżni wysiadają z pociągu na zintegrowanej z terminalemstacji kolejowej, ulokowanej na najniższej kondygnacji węzła. Hale odlotów iprzylotów, salony business lounge itd. znajdują się najwyżej, podczas gdyśrodkowe piętra mają być częściowo otwarte na zewnątrz, tworząc przestrzeńpubliczną z nawiązaniami do elementów warszawskiej architektury” -czytamy.

W koncepcji tej pasażerowie będą mogli skorzystać m.in. zcentrum SPA i masażu, siłowni i basenu.

Komentarze