Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Singapur uderza w Boeinga. Modele 737 MAX z zakazem

infoair
12.03.2019 10:30
0 Komentarzy

12 marca urząd lotnictwa cywilnego Singapuru (CAAS) ogłosił tymczasowyzakaz przylotów do i wylotów z tego kraju wszystkich modeli samolotówpasażerskich z linii Boeing 737 MAX po niedawnej katastrofie jednej z tego typumaszyn w Etiopii.

Zakaz dotyczy wszystkich modeli serii 737 MAX. Wstrzymanielotów umotywowano faktem, że w ciągu ostatnich niespełna pięciu miesięcy doszłodo dwóch tragicznych wypadków z udziałem samolotów tej serii.

Decyzja urzędu lotnictwa cywilnego wpłynie na działalnośćlokalnego oddziału linii Singapore Airlines, posiadających w swojej flociesześć takich maszyn, ale także wszystkich innych linii, których Boeingi 737 MAXlatają na lotnisko międzynarodowe Changi w Singapurze – jeden z największychportów lotniczych w regionie.

„W okresie tymczasowego wstrzymania (lotów) CAAS zbierzewięcej informacji i przeanalizuje ryzyko związane z dalszą operacją samolotówBoeing 737 MAX (latających) z i do Singapuru” – przekazał singapurski dziennik”Straits Times”, cytując urząd.

Wcześniej Chiny, Indonezja i niektóre linie lotnicze zinnych krajów uziemiły Boeingi 737 MAX 8.

20 linii

„Straits Times” podkreśla, że po katastrofie w Etiopiisamoloty Boeing 737 MAX 8 uziemiło już co najmniej 20 linii lotniczych naświecie, w tym wszystkie posiadające takie maszyny linie chińskie, a takżeEthiopian Arilines i Cayman Airlines. Korea Płd. i Indie rozpoczęły specjalneinspekcje tych samolotów – podał singapurski dziennik.

Zakaz lotów Boeingów 737 MAX do i z Australii ogłosiłaustralijski urząd bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego.

Żadne z australijskichlinii lotniczych nie korzystają z tych maszyn, więc tymczasowy zakaz dotyczypraktycznie linii Fiji Airways – odnotowuje Reuters.

Do Australii latały teżBoeingi 737 MAX singapurskich linii SilkAir należących do Singapore Airlines.

Etiopska katastrofa

Boeing 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines rozbił się wniedzielę rano sześć minut po starcie z lotniska w stolicy Etiopii, AddisAbebie. Samolot leciał do stolicy Kenii Nairobi. Na pokładzie było 149pasażerów i 8 członków załogi. Nikt nie przeżył. Wśród pasażerów było dwóchPolaków.

W październiku ub.r. Boeing 737 MAX 8 indonezyjskichniskobudżetowych linii Lion Air, lecący ze stolicy Indonezji Dżakarty na wyspęSumatra, wkrótce po starcie spadł do morza w odległości ok. 15 km od brzegu.Zginęło wówczas 189 pasażerów i członków załogi.

Boeing poinformował w poniedziałek wieczorem czasulokalnego, że „w nadchodzących tygodniach” dokona aktualizacjioprogramowania komputerowego systemu stabilizacji i kontroli lotu we wszystkichsamolotach typu 737 MAX. Koncern potwierdził, że zmian w oprogramowaniu w 737MAX 8 i 737 MAX 9 oczekuje amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA).Według Boeinga chodzi o to, „by bezpieczny samolot był jeszczebezpieczniejszy”. Do prac nad aktualizacją oprogramowania przystąpiono pokatastrofie w Indonezji.

Komentarze