Singapur uderza w Boeinga. Modele 737 MAX z zakazem
12 marca urząd lotnictwa cywilnego Singapuru (CAAS) ogłosił tymczasowyzakaz przylotów do i wylotów z tego kraju wszystkich modeli samolotówpasażerskich z linii Boeing 737 MAX po niedawnej katastrofie jednej z tego typumaszyn w Etiopii.
Zakaz dotyczy wszystkich modeli serii 737 MAX. Wstrzymanielotów umotywowano faktem, że w ciągu ostatnich niespełna pięciu miesięcy doszłodo dwóch tragicznych wypadków z udziałem samolotów tej serii.
Decyzja urzędu lotnictwa cywilnego wpłynie na działalnośćlokalnego oddziału linii Singapore Airlines, posiadających w swojej flociesześć takich maszyn, ale także wszystkich innych linii, których Boeingi 737 MAXlatają na lotnisko międzynarodowe Changi w Singapurze – jeden z największychportów lotniczych w regionie.
„W okresie tymczasowego wstrzymania (lotów) CAAS zbierzewięcej informacji i przeanalizuje ryzyko związane z dalszą operacją samolotówBoeing 737 MAX (latających) z i do Singapuru” – przekazał singapurski dziennik”Straits Times”, cytując urząd.
Wcześniej Chiny, Indonezja i niektóre linie lotnicze zinnych krajów uziemiły Boeingi 737 MAX 8.
20 linii
„Straits Times” podkreśla, że po katastrofie w Etiopiisamoloty Boeing 737 MAX 8 uziemiło już co najmniej 20 linii lotniczych naświecie, w tym wszystkie posiadające takie maszyny linie chińskie, a takżeEthiopian Arilines i Cayman Airlines. Korea Płd. i Indie rozpoczęły specjalneinspekcje tych samolotów – podał singapurski dziennik.
Zakaz lotów Boeingów 737 MAX do i z Australii ogłosiłaustralijski urząd bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego.
Żadne z australijskichlinii lotniczych nie korzystają z tych maszyn, więc tymczasowy zakaz dotyczypraktycznie linii Fiji Airways – odnotowuje Reuters.
Do Australii latały teżBoeingi 737 MAX singapurskich linii SilkAir należących do Singapore Airlines.
Etiopska katastrofa
Boeing 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines rozbił się wniedzielę rano sześć minut po starcie z lotniska w stolicy Etiopii, AddisAbebie. Samolot leciał do stolicy Kenii Nairobi. Na pokładzie było 149pasażerów i 8 członków załogi. Nikt nie przeżył. Wśród pasażerów było dwóchPolaków.
W październiku ub.r. Boeing 737 MAX 8 indonezyjskichniskobudżetowych linii Lion Air, lecący ze stolicy Indonezji Dżakarty na wyspęSumatra, wkrótce po starcie spadł do morza w odległości ok. 15 km od brzegu.Zginęło wówczas 189 pasażerów i członków załogi.
Boeing poinformował w poniedziałek wieczorem czasulokalnego, że „w nadchodzących tygodniach” dokona aktualizacjioprogramowania komputerowego systemu stabilizacji i kontroli lotu we wszystkichsamolotach typu 737 MAX. Koncern potwierdził, że zmian w oprogramowaniu w 737MAX 8 i 737 MAX 9 oczekuje amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA).Według Boeinga chodzi o to, „by bezpieczny samolot był jeszczebezpieczniejszy”. Do prac nad aktualizacją oprogramowania przystąpiono pokatastrofie w Indonezji.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze