Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Raport na bazie historii lotu MH17

infoair
21.02.2019 15:00
0 Komentarzy

Zajmująca się badaniem wypadków lotniczych holenderska Rada Śledcza ds. Bezpieczeństwa (OVV) opublikowała w czwartek – 21 lutego – raport na temat realizacji zaleceń dotyczących rejsów pasażerskich nad terenami konfliktów zbrojnych.

Dokument zatytułowany „Latanie nad strefami konfliktów – dodatkowe zalecenia wypływające ze śledztwa +Katastrofa MH17+” jest pokłosiem dochodzenia w sprawie zestrzelenia 17 lipca 2014 roku nad wschodnią Ukrainą malezyjskiego samolotu pasażerskiego, w którego szczątkach zginęło 298 osób, w większości Holendrów.

Raport podsumowuje zmiany, jakie zaistniały w cywilnym transporcie powietrznym w efekcie opublikowanego w październiku 2015 roku podstawowego raportu OVV na temat tego wypadku, gdzie znalazło się także jedenaście zaleceń, ukierunkowanych na minimalizowanie ryzyka.

Jak zaznaczył OVV, podjęto szereg przedsięwzięć prewencyjnych, ale trudno określić, w jakim stopniu zwiększyły one bezpieczeństwo przewozów, choć „branża już nie zakłada, że otwarta przestrzeń powietrzna nad strefą konfliktu faktycznie gwarantuje bezpieczny przelot”. Brak jednolitego systemu oceny ryzyka sprawia, że decyzje poszczególnych przewoźników dotyczące unikania przelotów nad określonymi obszarami bywają różne.

-„Rozmaite instytucje podejmowały kroki na rzecz poprawy zarządzania ryzykiem związanym z lataniem nad strefami konfliktów. Niemniej proces dostosowania norm Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO) do aktualnych wymagań nie został jeszcze zakończony. Ponadto modyfikacje te należy wprowadzić do ustawodawstwa poszczególnych państw” – wskazuje raport. (PAP)

Komentarze