Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prawie milion euro kary dla WizzAira

infoair
21.08.2019 10:30
0 Komentarzy

Władze węgierskie wymierzyły 14 sierpnia tanim liniom lotniczymWizz Air karę w wysokości 300 mln ft (920 tys. euro) za łamanie przepisówdotyczących ochrony konsumentów – poinformował wiceminister w kancelariipremiera Bence Tuzson.

Według Tuzsona w ciągu ostatnich dwóch miesięcyprzeprowadzono siedem inspekcji w Wizz Air i w pięciu przypadkach – m.in. lotówz Frankfurtu, Brukseli i Londynu – stwierdzono łamanie przepisów dotyczącychochrony konsumentów.

Na przykład 25 czerwca samolot z lotniska London Gatwick doBudapesztu wystartował z 24-godzinnym opóźnieniem, a w przypadku lotu 30czerwca z Targu Mures w Rumunii do Budapesztu podano podróżnym nieprawdziwąinformację, wprowadzając ich w błąd.

Od decyzji dotyczącej grzywny można się odwoływać.

W odpowiedzi

Wizz Air podkreślił w reakcji na grzywnę, że w ciąguostatnich 3 miesięcy linie wykonały z powodzeniem ponad 60 tys. lotów i tylko wprzypadku niecałego procenta doszło do poważniejszych opóźnień albo trzeba byłoodwołać lot. Wizz Air przeprosił pasażerów w oświadczeniu i zapewnił, że uczyniwszystko, by ograniczyć zakłócenia w ruchu.

W marcu Wizz Air otrzymał grzywnę wysokości 15 mln ft (46tys. euro) za to, że bagaże wielu pasażerów styczniowego lotu z Dubaju doBudapesztu poleciały późniejszym połączeniem, a klienci nie otrzymali na tentemat odpowiedniej informacji. (PAP)

Komentarze