Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PPL będzie zarządzać lotniskiem w Radomiu

infoair
09.04.2018 09:30
0 Komentarzy

Jeszcze w drugim kwartale tego roku PrzedsiębiorstwoPaństwowe „Porty Lotnicze” (PPL) powinno stać się podmiotemzarządzającym lotniskiem w Radomiu, a w ciągu następnych kilku miesięcypowinien rozpocząć się proces inwestycyjny – powiedział w sobotę wicemarszałekSenatu Adam Bielan.

„Dzisiaj to jest 80 proc. prawdopodobieństwa, żejeszcze w tym kwartale PPL stanie się podmiotem zarządzającym lotniskiem wRadomiu” – powiedział Bielan (Porozumienie) na sobotniej konferencjiparlamentarzystów PiS w Radomiu.

Według niego, w ciągu kilku kolejnych miesięcy powinienrozpocząć się proces inwestycyjny. „W momencie, kiedy PPL formalnieprzejmie zarząd nad lotniskiem, będzie można rozpisywać przetargi na budowęterminala i rozbudowę drogi startowej” – zaznaczył Bielan.

Zdaniem wicemarszałka Senatu, jeśli te terminy zostanądotrzymane, to jest duża szansa, że loty z rozbudowanego lotniska w Radomiurozpoczęłyby się w sezonie zimowym 2019/2020.

Bielan podkreślił, że wraz z rozbudową radomskiego lotniskaw jego okolicy potrzebna będzie m.in. odpowiednia infrastruktura hotelowa.”Jedną sprawą są hotele, które będą wybudowane przez spółki PPL, a coinnego to zainteresowanie ich budową przez podmioty prywatne” – stwierdziłBielan. Jego zdaniem lotnisko w Radomiu może stać się drugim największym wPolsce. „Będzie porównywalne – w najgorszym wypadku do lotniska wKrakowie, a w najlepszym – do lotniska Chopina sprzed kilku lat, kiedyobsługiwało ono ok. 10 mln pasażerów rocznie” – stwierdził wicemarszałekSenatu.

Bielan powiedział, że – wbrew doniesieniom niektórych mediów- PPL nie przejmie od gminy miasta Radom udziałów w spółce lotniczej za”symboliczną złotówkę”. „To nie będzie zakup udziałów. PPLprzejmie zarządzanie nad lotniskiem, ale w innej formule, która jest w polskimprawie przewidziana i stosowana przez niektóre spółki” – dodał Bielan, niechcąc zdradzać szczegółów operacji.

Wicemarszałek dodał, że „korzyści dla miasta z przejęcialotniska przez PPL będą oczywiste”. „Po pierwsze miasto przestanie utrzymywaćlotnisko, więc uwolnią się środki w budżecie. Po drugie – gigantyczne korzyści,jeśli chodzi o rozwój Radomia” – podkreślił.

Obecny na konferencji prasowej szef Gabinetu PolitycznegoPrezesa Rady Ministrów Marek Suski zaznaczył, że – jak pokazała analizaniezależnego doradcy, firmy Arup – Radom lepiej spełnia kryteria lotniskakomplementarnego dla Lotniska Chopina niż port lotniczy w Modlinie.

W środę szczegóły analizy przedstawił dziennikarzom prezesPrzedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” Mariusz Szpikowski. Jegozdaniem po zainwestowaniu w lotnisko w Radomiu 425 mln zł za 20 miesięcy będzieono w stanie obsłużyć około 3 mln pasażerów czarterowych. W drugim etapie – jakmówił Szpikowski – lotnisko mogłoby się rozbudowywać – nie pogarszając w tymczasie parametrów – do poziomu obsługującego 7-9 mln pasażerów rocznie, zakwotę 467 mln zł.

Radomskie lotnisko jest jedynym portem lotniczym użytkupublicznego w Polsce, który powstał bez wsparcia unijnego. Miasto zainwestowałow jego utworzenie ponad 90 mln zł. Od kilku lat lotnisko szukało inwestora,który zrealizowałby niezbędne inwestycje infrastrukturalne. Chodzi m.in. owydłużenie pasa startowego i rozbudowę płyty postojowej. Od listopada 2017 r. zlotniska w Radomiu nie odbywają się loty pasażerskie. (PAP)

Komentarze