Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Piloci Brussels Airlines polecą za połowę stawki

infoair
27.05.2020 14:30
0 Komentarzy

Obniżenie własnego wynagrodzenia nawet o 45 proc. proponująpiloci linii lotniczych Brussels Airlines, którzy dzięki temu i innym pomysłomchcą uratować swoje miejsca pracy.

Napisali w tej sprawie list otwarty dozarządu firmy i władz Belgii – informuje telewizja VRT.

Trzy związki – jedn cel

List otwarty do kierownictwa, rządu i społeczeństwa cieszysię poparciem trzech głównych związków zawodowych pilotów przewoźnika.

Brussels Airlines znajdują się w trudnej sytuacji z powodukryzysu związanego z pandemią koronawirusa. Jak podaje VRT, w mediach pojawiająsię informacje, że gotówka skończy się przewoźnikowi jeszcze w maju. Trwająrozmowy z niemiecką firmą-matką Lufthansą i rządem Belgii, ponieważ zagrożonychjest 1000 miejsc pracy. Piloci nie chcą czekać na wynik rozmów i biją na alarmostrzegając, że „bez pomocy finansowej Lufthansy i państwa belgijskiego nie maszans na przetrwanie”.

Aby ochronić jak najwięcej miejsc pracy, piloci proponująobniżenie własnych zarobków do 2023 r. nawet o 45 proc. Wskazują, że dziękitemu firma zaoszczędziłaby 22 mln euro, które musiałaby wypłacić zwalnianympracownikom w formie odpraw i innych świadczeń.

Piloci obliczyli, że ich wysiłki mogą pozwolić liniizaoszczędzić do 100 milionów euro do 2023 r. W liście wyrażają nadzieję, żedzięki temu żaden pilot nie zostanie zwolniony.

Restart linii

Po ponad siedmiu tygodniach przerwy z powodu pandemiiBrussels Airlines planują wznowić działalność od 15 czerwca. Belgijskiprzewoźnik chce początkowo oferować ograniczoną ofertę lotów, która z czasembędzie rozszerzana.

Przygotowując się do ponownego uruchomienia lotów, linie tezapowiadają, że podejmą wszelkie środki zapobiegawcze, by chronić zdrowieswoich klientów i personelu podczas podróży. (PA)

Komentarze