TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pięciolatka Grupy Air France KLM
InfoAir.pl - Opublikowano: 11.11.2019 17:00:48
Pięciolatka Grupy Air France KLM

Grupa Air France KLM prezentuje swoje plany strategiczne na najbliższe 5 lat.

Podczas ostatniego spotkania zarządu Air France-KLM z inwestorami, które miało miejsce w Paryżu, linie przedstawiły swoją strategię działania i plany rozwojowe na następne pięć lat.

Podstawowym celem Grupy jest trwałe przywrócenie rentowności firmy w oparciu o nowy model działania, w interesie głównych interesariuszy: pracowników, klientów i akcjonariuszy. Plan zbudowano wokół czterech priorytetów: optymalizacja modelu operacyjnego; koncentracja na najbardziej zyskownych segmentach transportu pasażerskiego; rozwój programu lojalnościowego Flying Blue oraz takich obszarów działalności jak obsługa i konserwacja samolotów i przewóz ładunków, a także pragmatyczna analiza możliwości konsolidacji. Każda z tych inicjatyw wspiera dążenie Air France-KLM do utrzymania pozycji lidera zmian w sektorze transportu w kierunku bardziej ekologicznego lotnictwa.

"Działając na konkurencyjnym i szybko zmieniającym się rynku lotniczym w Europie, Grupa Air France-KLM posiada wszystkie niezbędne atuty, aby odzyskać pozycję lidera. Dzięki zaangażowaniu pracowników w Air France, KLM i Transavia, od końca 2018 roku udało nam się zrealizować podstawy do naszego długoterminowego planu. Przede wszystkim dokonaliśmy ujednolicenia floty, uprościliśmy nasz portfel marek i poprawiliśmy ich pozycję na rynku, a także dzięki nowy warunkom zatrudnienia, zyskaliśmy dodatkową elastyczność naszych zespołów. Jest to punkt wyjścia do nowej do kolejnych kroków. Zoptymalizujemy nasz model operacyjny i zwiększymy przychody, aby znacznie poprawić naszą marżę operacyjną Wszystko, co robimy, będzie wspierać nasz cel pozostania pionierem w branży, jeśli chodzi o działania na rzecz ochrony środowiska." - powiedział Benjamin Smith, Dyrektor Generalny Grupy Air France-KLM.

Trzy atuty

Budując plan na kolejne pięć lat Grupa Air France-KLM bierze pod uwagę swoje podstawowe atuty:

  • Pierwszym z nich jest siła trzech marek: Air France, KLM i Transavia wraz z ich rozległą, uzupełniającą się siecią połączeń lotniczych.

  • Po drugie Grupa działa w oparciu o dwa kluczowe węzły komunikacyjne w Europie o światowym znaczeniu – lotnisko w Paryżu i w Amsterdamie,

  • Po trzecie - czerpie korzyści z potężnych partnerstw handlowych z wieloma liniami na całym świecie.

W ramach tej strategii firma planuje uproszczenie portfela marek w oparciu o trzy marki główne: Air France, KLM i Transavia, w celu lepszej identyfikacji i skuteczniejszego docierania do rentownych segmentów rynku.

KLM będzie pracował nad dalszym wzmocnieniem swojej pozycji na lotnisku bazowym Schiphol w Amsterdamie, koncentrując się na przewozach z i do Europy. Air France będzie w dalszym stopniu wykorzystywał siłę rynku lokalnego oraz fakt, że Francja i Paryż stanowią jeden z ważniejszych na świecie kierunków docelowych. Air France wraz z Transavią planują też wzmocnienie swojej pozycji i lepsze wykorzystanie drugiego paryskiego lotniska – Orly. Głównym celem Transavii jest ugruntowanie pozycji wiodącego przewoźnika niskobudżetowego w Holandii, a także we Francji, zwłaszcza dzięki licznym bazom na terenie tego kraju.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linia
KLM
Air France