Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mazowsze: PPL blokuje rozwój lotniska w Modlinie

infoair
18.04.2018 15:58
0 Komentarzy

18 kwietnia Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego zajęła sięsytuacją dalszej rozbudowy lotniska w Modlinie. Po kilkugodzinnej debacieprzyjęto stanowisko w tej sprawie. WRDS, zaniepokojona sytuacją, zwróciła się opomoc do Prezesa Rady Ministrów, Ministra Infrastruktury oraz MinistraInwestycji i Rozwoju. Strony apelują o wsparcie inwestycji niezbędnych dorozwoju portu lotniczego Warszawa/Modlin.

Podczas posiedzenia marszałek Adam Struzik zwrócił uwagęprzede wszystkim na społeczny wymiar konsekwentnej postawy PPL-u.

-„Modlin to najdynamiczniej rozwijający się port lotniczy wEuropie. I nagle pomysłodawca powstania tego lotniska, jednocześnie udziałowiecmówi: „Stop!” i nie pozwala go dalej rozwijać. Chciałbym zwrócić jeszcze uwagęna 200 osób zatrudnionych w porcie i 1500 poza lotniskiem. To są konkretnemiejsca pracy i źródło dochodów dla rodzin.

Sytuacją lotniska zaniepokojony jest także jeden zudziałowców portu w Modlinie, burmistrz Nowego Dworu Mazowieckiego JacekKowalski.

-„Ludzie u nas niepokoją się, co się dzieje, obawiają się oswoje miejsca pracy. Tracą też przedsiębiorcy– mimo że biznes rozwija się bardzo dobrze, to los ich działalności jestniepewny. Co do 9 mln pasażerów, którzy są do zagospodarowania na Mazowszu, oczym wcześniej mówił PPL, jesteśmy w stanie przyjąć ich na Modlinie. Tylkozapraszamy PPL do współpracy.

Niepotrzebny konflikt

Robert Składowski, Prezes Zarządu Mazowieckiego ZrzeszeniaHandlu, Przemysłu i Usług podkreślił, że spór wokół lotniska w Modlinieskutecznie gasi impuls rozwojowy północnego Mazowsza.

„Wiemy, kto straci na blokowaniu lotniska w Modlinie –przedsiębiorcy i mieszkańcy. Już teraz mam sygnały, że niektórzy wycofują się zinwestowania w Modlinie. Radzę pojechać do Berlina i zobaczyć, jak tam budującentralne lotnisko. 20 lat budowy, a prace nadal trwają i raczej prędko się nieskończą. Żeby nie było tak, że Centralny Port Komunikacyjny w Baranowie niepowstanie, Modlin przestanie działać, a Okęcie też nie będzie mogłofunkcjonować.

Biorący udział w posiedzeniu WRDS przedstawiciele spółkiMazowiecki Port Lotniczy Warszawa/Modlin odnieśli się także do przygotowanegona zlecenie rządu przez firmę Arup raportu o lotniskach w Radomiu i Modliniepod kątem ich ewentualnej rozbudowy.

-„Arup nie zapytał o plany rozwoju Modlina. Na potrzebyswojej analizy stworzył nową nieracjonalną koncepcję rozwoju, która zamiastzakładać rozbudowę lotniska, zakłada jego wyburzenie i zbudowanie od nowa.Widać, że ta analiza miała udowadniać pewną tezę. Wzięto od nas pojedynczedane, ale wykorzystano je w zupełnie innych sposób niż zakładają nasze planyrozwoju – zatwierdzone w 2016 r. przez PPL – podkreślił wiceprezes spółkiMarcin Danił.

Polityczne tło

Wojewoda, reprezentujący stronę rządową, podważył zasadnośćzajmowania się tematem lotniska w Modlinie podczas posiedzenia WojewódzkiejRady Dialogu Społecznego. Takiemu postawieniu sprawy przeciwstawił sięmarszałek Adam Struzik, który zwrócił uwagę na to, że właśnie posiedzenia WRDSto miejsce na dialog na tematy ważne dla rozwoju całego regionu. Przypomniał,że podczas dzisiejszego posiedzenia obecni byli przedstawiciele mieszkańców,przedsiębiorców, różnych instytucji, strony rządowej i samorządowej i właśnie wtakim gronie należy rozmawiać o tematach, które dotyczą wszystkich obecnych.

W posiedzeniu rady uczestniczyli m.in. przedstawicieleprzedsiębiorców, związków zawodowych, wojewoda mazowiecki, a także przedstawicieleudziałowców Modlina – Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze, samorząduwojewództwa mazowieckiego oraz Nowego Dworu Mazowieckiego.

Komentarze