TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Loty Suchoj Superjet 100 nie będą na razie wstrzymane
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 06.05.2019 12:17:25
Loty Suchoj Superjet 100 nie będą na razie wstrzymane (foto: Wikipedia/Konstantin Nikiforov)

Minister transportu Rosji Jewgienij Ditrich poinformował w poniedziałek, że na razie nie ma podstaw do wstrzymania rejsów samolotów Suchoj Superjet 100.

Minister transportu Rosji Jewgienij Ditrich poinformował w poniedziałek, że na razie nie ma podstaw do wstrzymania rejsów samolotów Suchoj Superjet 100. W pożarze, który wybuchł przy lądowaniu awaryjnym maszyny tego typu w niedzielę w Moskwie, zginęło 41 osób.

Ditrich stoi na czele komisji powołanej w celu zbadania przyczyn tragedii na moskiewskim lotnisku Szeremietiewo.

Największym użytkownikiem SSJ 100 są rosyjskie linie lotnicze Aerofłot; do nich też należała maszyna, w której wybuchł pożar podczas lądowania awaryjnego.

Firma Power Jet z siedzibą w Paryżu, która produkuje silniki dla Suchoj Superjet zapowiedziała w poniedziałek, że jest gotowa wysłać francuskich ekspertów do udziału w zbadaniu przyczyn tragedii. Ta francusko-rosyjska firma, powołana przez rosyjską spółkę Saturn i francuskiego producenta Safran (Snecma), produkuje dwie wersje silników dla samolotów SSJ 100.

Media w Rosji informowały w lutym, że irlandzka firma CityJet, która była jedynym europejskim przewoźnikiem użytkującym SSJ 100, zamierza z nich zrezygnować. Producent maszyn wyjaśniał, że jest to związane ze zmianą modelu biznesowego CityJet. Irlandzki przewoźnik użyczał wzięte w leasing samoloty SSJ 100 liniom Brussels Airlines. Jesienią 2018 roku media w Belgii twierdziły, że Brussels Airlines postanowiły zamienić cztery wypożyczone od CityJet maszyny na samoloty kanadyjskiego producenta Bombardier z powodu częstych awarii SSJ 100.

W niedzielę lecący z Moskwy do Murmańska SSJ 100 linii Aerofłot 28 minut po starcie z lotniska Szeremietiewo poprosił o zgodę na lądowanie ze względu na problemy techniczne. Z powodu trudnych warunków pogodowych zdołał wylądować dopiero przy drugiej próbie. W trakcie lądowania wybuchł pożar, który szybko objął tylną część maszyny; spłonęła ona całkowicie.

Zginęło 41 osób, większość z nich - według mediów - zatruła się toksycznymi produktami spalania. Dziewięć osób pozostaje w szpitalach. Na pokładzie znajdowało się 78 osób, w tym pięcioosobowa załoga samolotu. Wśród ofiar śmiertelnych jest dwoje dzieci i jedna osoba z personelu pokładowego.

Według mediów podczas twardego lądowania samolot uderzył o pas startowy, uszkodził podwozie i zapaliły się w nim silniki. Część mediów podała, że samolot lądował z pełnymi zbiornikami paliwa. Informowano także, że w maszynę w powietrzu uderzył piorun i że samolot stracił łączność radiową z kontrolą lotów.

Suchoj Superjet 100 (SSJ 100) to regionalny wąskokadłubowy samolot pasażerski, przeznaczony dla 98-108 pasażerów, z silnikiem SaM146. Według stanu na kwiecień 2019 roku wyprodukowano łącznie 186 samolotów tego typu. SSJ 100 był pierwszym rosyjskim samolotem pasażerskim powstałym po rozpadzie ZSRR i wielką nadzieją rosyjskiego przemysłu lotniczego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rosja
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.