TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Lotnisko z prawie 10 tys. pasażerów. To Radom
PAP - Opublikowano: 05.01.2017 16:39:59 2 komentarze
Lotnisko z prawie 10 tys. pasażerów. To Radom

Blisko 10 tys. pasażerów obsłużyło w 2016 r. lotnisko w Radomiu. Dynamiczny wzrost odnotowano od wiosny, kiedy z Radomia zaczęły latać samoloty do Berlina, Gdańska i Wrocławia, a następnie latem - do Lwowa.

Jak poinformował rzecznik spółki Port Lotniczy Radom Kajetan Orzeł, największą liczbę pasażerów - ponad 1,5 tys. - lotnisko odnotowało w lipcu ub. roku. Najczęściej wybierano wówczas loty do Lwowa i Gdańska. Podobnie jak w grudniu, kiedy odprawiono w tych kierunkach 1,2 tys. osób. Najgorszy okres - zdaniem rzecznika - port lotniczy przechodził na początku 2016 roku, kiedy z Radomia odbywały się jedynie loty do Pragi.

W ciągu niecałych dwóch miesięcy linie Czech Airlines przewiozły w tym kierunku niespełna pół tysiąca pasażerów. Wyniki portu - podkreślił Orzeł - poprawiły się wiosną, gdy w drugiej połowie kwietnia polski przewoźnik SprintAir rozpoczął regularne operacje w czterech kierunkach: do Pragi, Berlina, Gdańska i Wrocławia. Natomiast w czerwcu uruchomiono połączenie ze Lwowem. W sumie do końca grudnia z radomskiego lotnisko skorzystało 9713 pasażerów. Zdaniem rzecznika ten wynik można uznać za zadowalający.

- "Nie są to (...) liczby tak imponujące jak na innych lotniskach, gdzie odprawia się dwa czy trzy miliony pasażerów, ale zważywszy na to, że z Radomia latał tylko jeden przewoźnik, niewielkimi samolotami, to jest to spory sukces" - stwierdził Orzeł.

Dodał, że zarząd lotniska prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami, zainteresowanymi nabyciem części akcji spółki Port Lotniczy Radom. Jednym z nich jest izraelska firma iHLS, która przymierza się do zakup 49 procent akcji radomskiej spółki. W tej sprawie obie strony podpisały list intencyjny.

- "Dzięki pozyskanym tą drogą środkom finansowym, możliwa byłaby rozbudowa lotniskowej infrastruktury, tak aby obsługiwane były większe samoloty i dłuższe trasy" - stwierdził Orzeł.

Spółka potrzebuje ok. 100 mln zł na inwestycje, m.in. przebudowę i wydłużenie pasa startowego oraz budowę systemu precyzyjnego lądowania ILS. Radomskie lotnisko jest jedynym spośród 15 portów lotniczych użytku publicznego w Polsce, które powstało bez wsparcia unijnego. Miasto zainwestowało w jego powstanie ponad 90 mln zł.

W ostatnich dniach kapitał zakładowy spółki Port Lotniczy Radom został zwiększony o 45 mln zł - do 128,9 mln zł. Pieniądze pochodzą od tzw. inwestora zastępczego, który nabył pakiet akcji radomskiej spółki. Środki te będą wykorzystane na bieżącą działalność portu lotniczego i dokończenie inwestycji. Miasto zobowiązało się odkupić udziały od funduszu do 2029 roku. Co roku ma być to pakiet akcji o wartości 7,3 mln zł.


Sprawdź też:
Radom
lotnisko
  • ses – 06.01.2017

    mam plakac???? nie...tych co wydali na to pieniadze trzeba wsadzic do wiezienia!!!

  • Plebs – 25.08.2017

    A Bydgoszcz? Podobnie. Każdy lokalny kacyk ma rozdmuchane ego..Tylko dlaczego my na to łożymy? Lublin kolejny kwiatek. Olsztyn i Suwałki :-) żenada. Zielona Góra troszkę znajomków jest.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.