TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

LOT o odszkodowaniu za MAX-y: Jesteśmy w kontakcie
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 03.06.2019 16:30:59
LOT o odszkodowaniu za MAX-y: Jesteśmy w kontakcie

Zdaniem wiceprezesa LOT, przewoźnik jest "w stałym kontakcie" z Boeingiem ws. MAX-ów.

PLL LOT są "w stałym kontakcie" z Boeingiem ws. powrotu do latania samolotów Boeing 737 Max, a także jeśli chodzi o kwestie odszkodowania z tytułu ich uziemienia – powiedział PAP wiceprezes spółki Marcin Fijoł.

-"Jesteśmy w stałym kontakcie z Boeingiem, zarówno jeśli chodzi o kwestie odszkodowawcze, jak i jeśli chodzi o kwestie wznowienia lotów Maxami. Chcemy mieć dokładną wiedzę, kiedy może nastąpić powrót tych samolotów do służby, ponieważ wymaga to od nas dokładnego zaplanowania floty obsługującej naszą siatkę samolotów" - powiedział Fijoł.

Przypomniał, że LOT obecnie ma uziemionych pięć B737 Max. Wszystkie stoją na płycie Lotniska Chopina w Warszawie.

"Podjęliśmy określone działania, dzięki którym zastępujemy w naszej flocie uziemione Max-y. Przede wszystkim jest to tymczasowy leasing zastępczych samolotów. Teraz musimy zaplanować ich ponowne wprowadzenie na siatkę. Ale do tego potrzebna jest nam dokładną wiedza, kiedy może to nastąpić" - wskazał.

Samolotowe zabezpieczenie

Zapewnił, że spółka ma "zabezpieczone" samoloty wykonujące wakacyjny rozkład lotów.

"Nasi pasażerowie nie muszą się niczego obawiać, jeśli chodzi o ich wakacyjne podróże" – dodał.

Pytany, jakie koszty spółka ponosi z powodu uziemiania Max-ów, powiedział, że na bieżąco są one liczone; firma nie chce ich ujawniać.

Zapewnił jednocześnie, że LOT dostosuje się do wszelkich wymogów, jakie wprowadzi europejski i polski nadzór lotniczy.

IATA przewiduje

W ubiegłym tygodniu Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) przekazało, że zgodnie z ich przewidywaniami, samoloty Boeing 737 Max pozostaną uziemione co najmniej do połowy sierpnia. IATA wskazała, że ostateczna decyzja o przywróceniu tych maszyn do lotów będzie należała do amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA).

Zrzeszenie dodało, że podstawą takiej prognozy są m.in. plany amerykańskich linii lotniczych, które nie przewidują wznowienia w sierpniu komercyjnych lotów tych boeingów.

Boeingi 737 Max uziemiono w rezultacie dwóch katastrof - w Indonezji w październiku ub.r. i w Etiopii w marcu br. - w których łącznie zginęło 346 ludzi. Przyczyną tych katastrof było najprawdopodobniej programowanie kontrolujące system MCAS automatycznie zapobiegający przeciągnięciu (utracie siły nośnej). Wszystkie samoloty 737 MAX, będące w posiadaniu linii lotniczych na całym świecie, zostały wycofane z eksploatacji do czasu uzyskania nowego certyfikatu dopuszczającego je do lotów z pasażerami.

Boeing poinformował w maju, że zakończył pracę nad aktualizacją tego oprogramowania. Wprowadzono też poprawki w oprogramowaniu symulatora lotów dla maszyn 737 Max.

Na początku maja FAA zapowiadała, że proces certyfikacji oprogramowania systemu MCAS może potrwać kilka miesięcy.

LOT uziemił Max-y w marcu po tym, jak Urząd Lotnictwa Cywilnego zdecydował o zamknięciu nad Polską przestrzeni powietrznej dla tego typu maszyn. ULC zrobił to po decyzji Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), która 12 marca br. zdecydowała o uziemieniu wszystkich samolotów Boeing 737 MAX na obszarze Unii Europejskiej. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
Boeing
LOT
  • Sebastian Lk – 03.06.2019

    Mówiąc szczerze, to tak naprawdę odszkodowania, są problemem linii lotniczych. Nawet, jeśli jakimś cudem wygrają proces, to znając życie, Boeing je rozłoży na 100 lat spłacania. Volkswagen do dziś nie zapłacił kar i odszkodowań z tytułu "diesel-gate".

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.