TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Linie lotnicze w USA wdrożą biometryczne skanowanie pasażerów
PAP / INFOAIR.PL - Opublikowano: 30.07.2019 13:30:12
Linie lotnicze w USA wdrożą biometryczne skanowanie pasażerów

Amerykańskie linie lotnicze United Airlines zakupiły udziały dostawcy rozwiązań biometrycznych Clear. Przewoźnik chce uruchomić program skanowania pasażerów na lotniskach w Chicago, Houston i Newark.

Amerykańskie linie lotnicze United Airlines zakupiły udziały dostawcy rozwiązań biometrycznych Clear. Przewoźnik chce uruchomić program skanowania pasażerów na lotniskach w Chicago, Houston i Newark - podał w poniedziałek dziennik Wall Street Journal.

Usługa opierająca się na technologii biometrycznego skanowania pasażerów ma przyspieszyć proces przechodzenia przez punkty kontrolne na lotniskach. Amerykańska spółka Clear, która opracowała rozwiązanie, w celu weryfikacji tożsamości pasażerów na przejściach kontrolnych wykorzystuje odciski palców i skan tęczówki.
Rozwiązanie firmy jest obecnie stosowane na 31 lotniskach, a także stadionach, arenach i w niektórych oddziałach świadczącego usługi wynajmu samochodów holdingu Hertz Global. 

Inwestycja United Airlines ma pomóc Clear w wejsciu na niektóre z największych lotnisk w USA. W pierwszej kolejności zostanie wdrożone na Liberty International Airport w Newark w stanie New Jersey koło Nowego Jorku, a pod koniec lata również na lotnisku im. George'a Busha w Houston w Teksasie. Firma czeka również na zgodę ze strony portu lotniczego Chicago O'Hare w środkowowschodniej części USA.

System opracowany przez Clear nie zastępuje kontroli prowadzonej przez amerykańskie biuro bezpieczeństwa transportu (TSA), ale może sprawić, że proces dla zarejestrowanych osób będzie szybszy i bardziej przewidywalny - wskazał "WSJ". Gazeta zwróciła uwagę, że podróżni coraz częściej korzystają z nowych rozwiązań mających przyśpieszyć proces odprawy bez narażania mocno zaostrzonych w ostatnich dwóch dekadach procedur bezpieczeństwa. Wykorzystanie do weryfikacji rozpoznawania twarzy zamiast papierowych dokumentów wywołuje jednak obawy dotyczące prywatności. Krytycy tej technologii twierdzą, że dane osobowe mogłyby zostać wykorzystane w nieodpowiedni sposób lub przypadkowo ujawnione.

Dyrektor generalna Clear Caryn Seidman Becker zapewniła, że firma nie dzieli się danymi swoich klientów. Zaznaczyła również, że nigdy nie doszło do ich naruszenia. Obecnie z usług firmy korzysta 3,5 mln osób.

Linie lotnicze i agencje rządowe, które korzystają już z podobnych rozwiązań, obecnie sprawdzają możliwości wykorzystania w procesach bezpieczeństwa skanów twarzy i innych narzędzi biometrycznych. "WSJ" zaznaczył, że rozpowszechnienie podobnych technologii może mieć kluczowe znaczenie dla sprawnego funkcjonowania lotnisk wobec rosnącej liczby pasażerów. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
USA
bezpieczeństwo
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.