TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kraków Airport z nową wieżą kontroli
InfoAir.pl - Opublikowano: 12.02.2018 15:58:25
Kraków Airport z nową wieżą kontroli

12 lutego 2018 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wziął udział w operacyjnym uruchomieniu nowej wieży kontroli krakowskiego lotniska.

- Kraków Airport jest południową bramą naszego kraju. Pragnę wyrazić zadowolenie, że w związku z dynamicznym wzrostem ruchu pasażerskiego na krakowskim lotnisku, inwestycja PAŻP – nowa wieża kontroli lotniska - zapewni większe bezpieczeństwo pasażerów i załóg statków powietrznych – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

12 lutego 2018 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wziął udział w operacyjnym uruchomieniu nowej wieży kontroli krakowskiego lotniska, inwestycji Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Minister A. Adamczyk, w towarzystwie prezesa PAŻP Janusza Niedzieli i prezesa Kraków Airport Radosława Włoszka, wizytował nowoczesną wieżę kontroli lotów.

Budowa nowej wieży kontroli lotniska trwała prawie 17 miesięcy. Cały koszt budowy wieży kontroli lotniska, łącznie z wyposażeniem w systemy to około 50 mln złotych.

Nowa wieża krakowskiego lotniska poprawi bezpieczeństwo ruchu lotniczego oraz zapewnieni wysoki poziom obsługi systemów zarządzania ruchem lotniczym. Sala operacyjna służby kontroli lotniska jest obecnie najnowocześniejszą i najwyżej położoną salą tego typu w Polsce. W wieży znajduje się także sala operacyjna służby kontroli zbliżania (APP), pomieszczenia dla informatorów służby informacji powietrznej FIS oraz zaplecze socjalne i techniczne.

29 stycznia 2018 r. krakowscy kontrolerzy ruchu lotniczego Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej obsłużyli pierwszy samolot pasażerski z nowej wieży kontroli lotniska.

W 2017 roku Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wydała blisko 230 mln złotych na modernizację i budowę infrastruktury lotniczej. Jest to największy w historii PAŻP budżet inwestycyjny zrealizowany w ciągu jednego roku, większy o ponad 60 mln złotych od zrealizowanego w 2016 roku.

Inwestycje w Kraków Airport

W ciągu najbliższych 20 lat Kraków Airport planuje zainwestować w rozwój infrastruktury około miliarda złotych. Prognozy ruchu pasażerskiego wskazują, że w 2036 r. Kraków Airport obsłuży nawet 12 mln pasażerów. W związku z tym zarząd lotniska planuje m.in.: rozbudowę terminalu pasażerskiego, płyty postojowej lotniska oraz zmianę lokalizacji terminalu cargo.

Statystyki i prognozy

W 2017 roku Kraków Airport obsłużył 5 835 189 pasażerów, czyli o 17 proc. więcej (ponad 852 tys. osób) niż rok wcześniej i odnotowano 46 264 operacje lotnicze, co oznacza wzrost o 10 proc. w stosunku do roku 2016 (więcej o 4 362). Najwięcej pasażerów zostało obsłużonych w lipcu – ponad 553 tys.

Prognozy krakowskiego lotniska zakładają w 2018 r. obsłużenie 6,4 miliona pasażerów.

Natomiast wszystkie polskie porty lotnicze obsłużyły po trzech kwartałach 2017 roku ponad 30 mln pasażerów, co stanowi 18 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Polski rynek po raz kolejny odnotował lepsze wyniki od rynków europejskich i światowych. Liderem wzrostu pod względem liczby obsłużonych pasażerów było lotnisko Chopina w Warszawie, z wynikiem ponad 12,7 mln pasażerów, a wśród portów regionalnych Kraków Airport z wynikiem 4,3 mln pasażerów.

Polski rynek przewozów lotniczych rozwija się obecnie powyżej prognoz i zdecydowanie dynamiczniej niż wynosi średnia dla całej Unii Europejskiej. Zgodnie z przyjętą strategią i planem, PLL LOT rozwija się bardzo dynamicznie odnotowując skokowe przyrosty przewiezionych pasażerów oraz generując rekordowe zyski z działalności podstawowej.

Dodatkowo polscy kontrolerzy ruchu lotniczego są w czołówce, jeśli chodzi o efektywność pracy. Agencja odnotowuje dwucyfrowe przyrosty ruchu terminalowego rok do roku, poprawia się punktualność operacji lotniczych wykonywanych w polskiej przestrzeni powietrznej.



Sprawdź też:
lotnisko
Lotnisko Kraków
kontroler
PAŻP

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.