TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Konkurs na najlepsze lotnisko świata rozstrzygnięty
InfoAir.pl - Opublikowano: 06.03.2019 14:30:50
Konkurs na najlepsze lotnisko świata rozstrzygnięty

Ogłoszono listę najlepszych lotnisk na świecie pod względem obsługi pasażerów.

Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych (ACI – Airports Council International World) ogłosiła 6 marca zwycięzców uznanego na całym świecie plebiscytu Airport Service Quality Award, w którym uhonorowano lotniska, które zapewniają klientom najlepszą jakość obsługi.

Międzynarodowy Port Lotniczy Kempegowda w indyjskim Bengaluru został nagrodzony po raz pierwszy nagrodą w kategorii Przyloty (ASQ Arrivals Award) na podstawie nowej ankiety dotyczącej przylotów. Jest to pierwszy port lotniczy, który zdobył nagrodę zarówno w kategorii Odloty, jak i Przyloty.

Do grupy wielokrotnych laureatów należą Międzynarodowy Port Lotniczy w Indianapolis, Międzynarodowy Port Lotniczy Beijing Capital, Port Lotniczy Singapur Changi, i Toronto Pearson, Aeroporto di Roma-Fiumicino, Międzynarodowy Port Lotniczy Chhatrapati Shivaji w Mumbaju, Międzynarodowy Port Lotniczy Indiry Ghandi w Delhi, Międzynarodowy Port Lotniczy Shanghai Pudong oraz Port Lotniczy Szeremietiewo.

Konkursowi debiutanci

W tym roku wiele portów lotniczych zostało uhonorowanych ASQ Award po raz pierwszy. W tej grupie znalazły się Aeropuerto Internacional Ramón Villeda Morales w Hondurasie, porty lotnicze w Dublinie, Oslo, Helsinkach, Southampton, Bristolu oraz Port Lotniczy London City. Hiszpańskie porty lotnicze Aeropuerto de Almería, Aeropuerto de Girona, Aeropuerto de Melilla, Aeropuerto de Zaragoza i Aeropuerto de Alicante-Elche również zostały odznaczone po raz pierwszy. Port Lotniczy Fort McMurray w Kanadzie i Port Lotniczy Muscat w Omanie również dołączyły do grona zwycięzców ASQ Award po raz pierwszy, podczas gdy kilka wysoko ocenianych obiektów z lat poprzednich zostało zauważonych również w tej edycji.

Indonezja i Chny

W nowej kategorii "Najlepsza infrastruktura i udogodnienia" wyróżniono aż siedem indonezyjskich i osiem chińskich portów lotniczych w odpowiednich kategoriach rozmiaru portu.

"Nagroda Airport Service Quality Award jest uhonorowaniem osiągnięć portów lotniczych pod względem wysokiego poziomu obsługi klienta, stanowiąc najwyższe wyróżnienie przyznawane portom lotniczym na całym świecie – powiedziała Angela Gittens, dyrektor generalna ACI World. - Zarówno w tradycyjnych, jak i w nowych kategoriach nagrodzone lotniska odpowiedziały na zmieniające się potrzeby pasażerów w celu zapewnienia im najwyższej jakości usług i osiągnięcia wyników zasługujących na nagrodę" - dodała.

"Porty lotnicze zauważyły, że zapewnienie klientom lepszych doświadczeń jest ważnym narzędziem biznesowym w tej coraz bardziej konkurencyjnej branży. Nagroda ASQ przyznawana przez ACI jest jedynym międzynarodowym programem, który zapewnia obiektywne pomiary i analizę porównawczą portów lotniczych, które dzięki temu mogą osiągać lepsze wyniki" – podsumowała Gittens.

Przedstawiciele zwycięskich portów lotniczych spotkają się na ceremonii ASQ Awards, która odbędzie się podczas drugiej konferencji ACI Customer Experience Global Summit, na indonezyjskiej wyspie Bali we wrześniu. Program ASQ Departures jest pomiarem satysfakcji klienta wykorzystującym 34 kluczowe wskaźniki efektywności. Do programu przystąpiło trzy czwarte najbardziej obleganych 100 portów lotniczych świata, co oznacza, że w 2018 ponad połowa podróżnych na świecie (8,3 miliarda) znalazła się na lotnisku biorącym udział w programie ASQ. Pełna lista tegorocznych laureatów ASQ Awards TUTAJ

 





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konkurs
lotnisko
Indie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.