TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejny problem Boeinga - skrzydła
PAP - Opublikowano: 04.06.2019 10:30:00
Kolejny problem Boeinga - skrzydła

Amerykański koncern poinformował, że część samolotów typu 737 może mieć wadliwy element skrzydła

Amerykański koncern Boeing ostrzegł w niedzielę - 2 czerwca - linie lotnicze, że część eksploatowanych przez nie samolotów pasażerskich typu 737, w tym także czasowo wycofane z eksploatacji 737 MAX, może mieć wadliwy element skrzydła, szczególnie ważny podczas startu i lądowania.

Według komunikatu koncernu chodzi o podłużny element krawędzi natarcia skrzydła mający wpływ na ogólną aerodynamikę samolotu i zwiększający jego siłę nośną.

Producent i dostawca konkretnej partii tego elementu poinformował koncern o możliwości jego awarii jednak Boeing podkreślił, że nie zanotowano dotychczas żadnych problemów podczas lotu związanych z tym elementem.

21 samolotów

W komunikacie Boeing oświadczył, że zidentyfikował 21 samolotów typu 737, które mogą mieć feralną część oraz, że zalecił liniom lotniczym sprawdzenie dodatkowych 112 maszyn. Jej wymiana - jak podkreślił koncern - nie powinna trwać dłużej niż 1-2 dni.

Potencjalnie grożący awarią element mogą również posiadać samoloty typu 737 MAX, które od połowy marca objęte są zakazem lotów. Zakaz wydano po dwóch tragicznych katastrofach tego typu maszyn w Etiopii i Indonezji, w których zginęło łącznie 346 osób.

Wcześniej ostrzeżenie o tym problemie opublikowała amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA). Według niej problem dotyczy 179 samolotów typu 737 MAX i 133 "zwykłych" maszyn 737 na całym świecie.

FAA podkreśliła, że całkowita niesprawność elementu nie spowoduje katastrofy samolotu, ale może skutkować poważnym uszkodzeniem skrzydła.

Boeing ma dostarczyć FAA zmodyfikowane oprogramowanie komputerów pokładowych samolotów 737 MAX od czego zależy ponowne dopuszczenie ich do lotów. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
Boeing
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.