Hongkong zamknął przestrzeń powietrzną dla Boeingów 737 MAX
Wydział lotnictwacywilnego Hongkongu (CAD) wprowadził w środę bezterminowy zakaz lotów Boeingów737 MAX do i z tego regionu – przekazały lokalne media. Po katastrofie wEtiopii samoloty tego typu uziemiły również m.in. Chiny kontynentalne i UniaEuropejska.
Tymczasowy zakaz będzie obowiązywał od środy do odwołania –poinformował rzecznik CAD w komunikacie. Przypomniał, że w ciągu ostatnichniespełna pięciu miesięcy doszło do dwóch poważnych wypadków z udziałemsamolotów Boeing 737 MAX.
Wydział przekazał, że kontaktował się w tej sprawie zliniami lotniczymi, których zakaz dotyczy, jak również z amerykańską FederalnąAdministracją Lotnictwa (FAA), według której „nie ma żadnych podstaw” douziemiania maszyn Boeinga.
Informujący o zakazie hongkoński dziennik „South ChinaMorning Post” oblicza, że samoloty typu 737 MAX 8 uziemiło już co najmniej 46krajów i terytoriów. Hongkong jest specjalnym regionem administracyjnym Chin, dysponującymszeroką autonomią.
Według „SCMP” decyzja władz Hongkongu dotyczy przynajmniejdwóch linii lotniczych: indyjskich Spicejet oraz rosyjskich S7 Airlines. Innelinie, których Boeingi 737 MAX latały do Hongkongu, już wcześniej uziemiły temaszyny – podał dziennik.
W niedzielę Boeing 737 MAX 8 linii Ethiopian Airways rozbiłsię kilka minut po starcie z lotniska w Addis Abebie. W katastrofie zginęło 157osób – wszystkie znajdujące się na pokładzie. Pod koniec października 2018 r.taki sam samolot rozbił się w Indonezji.
Po katastrofie w Etiopii o uziemieniu samolotów Boeing 737MAX zdecydowały władze UE, Etiopii, Chin, Indonezji, Australii, Malezji,Singapuru, Indii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Kuwejtu, a takżeprzewoźnicy m.in. z Argentyny, Brazylii, Meksyku, Mongolii, RPA, Maroka iTurcji.
Firma Boeing z kolei zapewniła, że ma „pełnezaufanie” do bezpieczeństwa samolotu 737 MAX. W poniedziałek wieczoremfirma poinformowała, że „w nadchodzących tygodniach” dokonaaktualizacji oprogramowania komputerowego systemu stabilizacji i kontroli lotuwe wszystkich samolotach typu 737 MAX, i potwierdziła, że tych zmian oczekujeFAA.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze