Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańskie lotnisko poradziło sobie z mgłą

infoair
24.01.2020 07:30
0 Komentarzy

Gdańskiemu lotnisku mgła już niestraszna. W 2019 roku żaden start i żadne lądowanie nie zostało odwołane przez złą widoczność

A wszystko to dzięki zainstalowanemu systemowi ILS kat. II oraz doskonałemu oświetleniu drogi startowej i kołowania. A w 2020 r. planowana jest dalsza rozbudowa systemu ILS do kategorii III.

Łącznie w 2019 roku na gdańskim lotnisku odbyło się ponad 48 tys. operacji lotniczych. Odwołanych zostało jedynie 60, ale żadna z powodu mgły.

Mgła niestraszna

W 2019 roku odwołanych zostało jedynie 60 operacji lotniczych, ale to nie mgła była przyczyną. Dwa przypadki związane były z intensywnymi opadami śniegu, a 15 razy przyczyną były niekorzystne i silne wiatry.

Pozostałe anulacje operacji lotniczych powodowane były usterkami samolotów czy decyzjami operacyjnymi linii lotniczych.

– Dzięki systemowi ILS, obecnie kategorii II oraz wyposażeniu drogi startowej i dróg kołowania w doskonałe oświetlenie, mgły nie są już dla nas przeszkodą do przyjmowania jednostek – mówi Jarosław Trzoska, kierownik Działu Operacyjnego Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku.

Będzie lepiej

– Obecny system ILS kat. II zostanie w 2020 roku rozbudowany. – Od połowy roku na gdańskim lotnisku będzie działać ILS kat. III. Trwają uzgodnienia dokumentacji w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego i w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrzne – dodaje Trzoska. Wyższa kategoria ILS oznacza, że samoloty będą mogły lądować przy widoczności ograniczonej do 75 metrów.

Komentarze