TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Drugi lot elektrycznego samolotu w Europie. W Polsce
- Opublikowano: 10.06.2019 14:30:59
Drugi lot elektrycznego samolotu w Europie. W Polsce

8 czerwca odbył się pierwszy w Polsce przelot samolotu elektrycznego

8 czerwca, we Wrocławiu, rozpoczął się pierwszy w Polsce przelot samolotu elektrycznego, który w ciągu kilku dni zakończy się w stolicy. To drugi po Finlandii taki przelot w Europie – podały służby prasowe firmy Fortum, organizatora przelotu.

W ciągu kolejnych czterech dni seryjnie produkowany samolot Pipistrel Alpha Electro pokona trasę ze stolicy Dolnego Śląska do Warszawy, odwiedzając po drodze Górny Śląsk i Częstochowę. Fortum chce w ten sposób zbierać potrzebne doświadczenia i wiedzę na temat ładowania akumulatorów pracujących w takich maszynach – napisano w przesłanym PAP komunikacie.

Fortum wspiera

"Zebrane informacje chcemy wykorzystać w przyszłości w rozwoju i budowie infrastruktury lotniczej do ładowania samolotów. (...) jesteśmy pionierem rozwoju technologicznego sieci punktów ładowania samochodów elektrycznych. Tylko w krajach nordyckich sieć Fortum Charge&Drive liczy ponad 3000 ładowarek, co czyni z Fortum lidera w najbardziej zaawansowanym pod względem elektromobilności regionie świata" - powiedział cytowany w komunikacie Jacek Ławrecki, rzecznik prasowy Fortum.

Jak podano, organizowany przelot elektrycznego samolotu z Wrocławia do Warszawy będzie drugim po Finlandii tego typu wydarzeniem w Europie organizowanym przez fińską spółkę, która produkuje energię elektryczną i cieplną.

"W przeciwieństwie do doświadczeń prowadzonych przez Fortum w Helsinkach, lot samolotu w Polsce będzie jednak znacznie dłuższy. Firma liczy, że dzięki temu uda się zebrać więcej danych i obserwacji, które w przyszłości zostaną wykorzystane do rozwoju sieci ładowarek przeznaczonych dla tego typu maszyn" - czytamy w komunikacie.

Samolot Pipistrel Alpha Electro jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samolotem ultralekkim o napędzie elektrycznym. Dwuosobowa maszyna, która wzbiła się w polskie niebo, wyposażona jest w silnik elektryczny 60 kW. Jego prędkość przelotowa to 157 km/h. Bateria o pojemności 21 kWh jest w stanie zapewnić mu energię na 55-minutowy lot - z półgodzinną rezerwą baterii. Ładowanie ładowarką o mocy 20 kW trwa godzinę.(PAP)

autor: Roman Skiba



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
Pipistrel Alpha Electro
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.