TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czy lecą z nami dzieci?
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 30.09.2019 14:30:28
Czy lecą z nami dzieci?

Linie lotnicze JAL informują pasażerów o dzieciach na pokładzie.

Japońskie linie lotnicze Japan Airlines (JAL) wprowadziły system informowania pasażerów, na których miejscach w samolocie usiądą osoby z małymi dziećmi; może to pomóc wybrać miejsca tym podróżnym, którym zależy na spędzeniu lotu w ciszy – podały w piątek - 26 września - media.

Na schemacie wyboru miejsc w serwisie internetowym JAL przy miejscach zarezerwowanych już przez osoby z dziećmi w wieku od ośmiu dni do dwóch lat pojawiają się specjalne ikony, które "informują innych pasażerów, że może tam usiąść dziecko" - napisano na stronie przewoźnika.

Zaznaczono przy tym, że w niektórych przypadkach ikony nie będą wyświetlane, w tym jeśli miejsca nie były rezerwowane w oficjalnym serwisie linii. Nie jest jasne, czy system obowiązuje na wszystkich połączeniach JAL.

Dzieci w środkach transportu

Pomysł wywołał mieszane komentarze na portalach społecznościowych i ożywił debatę na temat dzieci zakłócających ciszę w środkach transportu.

Jeden z pasażerów podziękował JAL na Twitterze za "ostrzeżenie, gdzie dzieci zamierzają płakać i krzyczeć w czasie 13-godzinnej podróży". Poskarżył się, że niedawno podczas lotu z Nowego Jorku do Dauhy blisko niego siedziało "troje krzyczących dzieci" i ocenił, że takie ostrzeżenia powinny być obowiązkowe we wszystkich liniach.

Wielu internautów zgodziło się z jego opinią, a niektórzy zaapelowali o uruchomienie połączeń tylko dla dorosłych. Inni jednak zarzucili mu nieczułość wobec rodziców podróżujących z dziećmi. "Zapewniam cię, że latanie z niemowlęciem jest ekstremalnie stresujące dla rodziców, (a sytuację) pogarsza świadomość, że ludzie, tacy jak ty, oceniają" - odpowiedział jeden z użytkowników.

Pojawiły się również żartobliwe opinie, że należałoby też ostrzegać pasażerów przed problematycznymi dorosłymi, w tym przed osobami głośno chrapiącymi, zamierzającymi w samolocie pić alkohol czy amatorami czosnku.

Stefy ciszy

Rozwiązania pozwalające uniknąć płaczących dzieci pasażerów stosują już co najmniej dwie inne linie lotnicze w Azji. Niskobudżetowe malezyjskie linie Air Asia X oferują we wszystkich rejsach "strefy ciszy". Oferta skierowana jest do osób powyżej 10. roku życia, którym zależy na "spokojnej i cichej podróży" - napisano na stronie przewoźnika.

Klienci singapurskich linii Scoot Airlines mogą natomiast za dodatkową opłatą wybrać miejsca w wydzielonej "ekskluzywnej i cichej strefie", gdzie nie mogą siedzieć dzieci poniżej 12. roku życia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linia
pasażer
Japonia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.