TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Częstochowskie Solbusy ciągle w zawieszeniu
GAZETA WYBORCZA-CZĘSTOCHOWA - Opublikowano: 05.03.2019 17:29:47

Niebawem miną dwa lata, odkąd autobusy hybrydowe stoją bezczynnie w zajezdni. MPK pracuje nad tym, by je uruchomić, ale na efekty trzeba jeszcze poczekać.

Jak informuje Gazet Wyborcza-Częstochowa - niebawem miną dwa lata, odkąd autobusy hybrydowe marki Solbus stoją bezczynnie w zajezdni. MPK pracuje nad tym, by je uruchomić, ale na efekty trzeba jeszcze poczekać. A co z dotacją, której warunkiem był efekt ekologiczny? Jak dotąd Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska nie zażądał jej zwrotu.

MPK powołało zespół biegłych, którzy mieli określić możliwości naprawy autobusów. Efektem prac prowadzonych przez MPK ma być naprawa hybryd i wprowadzenie ich ponownie do ruchu. Najpierw jednak trzeba znaleźć firmę, która się tego podejmie.

– Spółka prowadzi dialog techniczny od 2018 r. Jego pierwsza faza – ekspercka – została zakończona i służyła ona podjęciu decyzji na potrzeby właściwego dialogu technicznego, tj. fazy technicznej prowadzącej bezpośrednio do przywrócenia sprawności pojazdów. MPK posiada już wiedzę pozwalającą na przeprowadzenie kolejnego etapu dialogu technicznego – mówi Maciej Hasik, rzecznik MPK.

MPK przekazało wyniki prac zespołu prokuraturze, która prowadzi postępowanie w sprawie hybryd – i z tego powodu miejska spółka nie chce ujawniać wniosków raportu.

Przewoźnik mógł sobie pozwolić na zakup 40 autobusów dzięki najwyższej ocenie w konkursie Gazela, organizowanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pojazdy otrzymano za darmo. Warunkiem był jednak zakup autobusów o konkretnym, hybrydowym napędzie gazowo-elektrycznym.

Jak informuje MPK, spółka cały czas współpracuje z NFOŚiGW i na bieżąco przekazuje wszystkie dokumenty.

– Spółka przekazała ostatnio NFOŚiGW propozycje dalszego działania wraz z informacjami o swoich ustaleniach dotyczących wad fizycznych i formalnoprawnych autobusów i czeka na odpowiedź. Harmonogram dalszych działań spółki zależy od ostatecznych decyzji o charakterze formalnym i prawnym z udziałem NFOŚiGW – mówi Maciej Hasik.



WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hybryda
MPK Częstochowa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.