TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Co najmniej 41 ofiar śmiertelnych katastrofy samolotu Aerofłotu
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 06.05.2019 09:51:54
Co najmniej 41 ofiar śmiertelnych katastrofy samolotu Aerofłotu

37 osób z 78, które znajdowały się na pokładzie, przeżyło awaryjne lądowanie samolotu Suchoj Superjet 100 na moskiewskim lotnisku Szeremietiewo - poinformował Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej.

37 osób z 78, które znajdowały się na pokładzie, przeżyło awaryjne lądowanie samolotu Suchoj Superjet 100 na moskiewskim lotnisku Szeremietiewo - poinformował Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej.

Oznaczałoby to, że zginęło 41 osób. Wszczęto śledztwo w celu ustalenia przyczyn katastrofy. Wcześniej informowano o 13 ofiarach śmiertelnych. Wśród ofiar śmiertelnych jest dwoje dzieci oraz jeden członek załogi, która liczyła pięć osób.

Według ministerstwa zdrowia Rosji 19 osobom udzielono pomocy lekarskiej a 5 hospitalizowano. Stan kilku rannych jest ciężki, szczególnie kobiety, która uległa ciężkim poparzeniom.

W obwodzie murmańskim, dokąd leciał samolot, ogłoszono trzydniową żałobę.

Załoga samolotu należącego do linii Aerofłot, który miał lecieć z Moskwy do Murmańska, poprosiła o zgodę na lądowanie na lotnisku Szeremietiewo ze względu na "problemy techniczne" krótko po starcie o godz. 18:02 czasu lokalnego (godz. 17:02 w Polsce).

Z powodu trudnych warunków pogodowych dopiero przy drugiej próbie zdołał wylądować. Podczas twardego lądowania samolot kilkakrotnie uderzył w pas startowy. Jak powiedział przedstawiciel Aerofłotu silniki maszyny znajdującej się już na pasie startowym stanęły w płomieniach. Wkrótce ogarnęły tylną część samolotu, która została ona całkowicie zniszczona.

Rosyjskie media podawały początkowo, powołując się na załogę samolotu, że w maszynę uderzył piorun, co spowodowało usterkę techniczną jednak rzecznik Aerofłotu nie potwierdził tego. Podkreślił natomiast, że załoga "robiła wszystko co możliwe" aby ratować pasażerów, którzy zostali ewakuowani w ciągu 55 sekund.

Ludzie, którzy wydostali się z samolotu, zaczęli rozbiegać się w panice, stąd problemy z oszacowaniem liczby ofiar. Lotnisko Szeremietiewo zostało przejściowo zamknięte. Potem częściowo wznowiło pracę, jednak wiele lotów przekierowano do innych moskiewskich portów lotniczych.

Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej opublikował komunikat, według którego z 78 osób, które znajdowały się na pokładzie maszyny (w tym pięci członków załogi) przeżyło 37.

Wyrazy współczucia rodzinom ofiar przekazał prezydent Rosji Władimir Putin, który był informowany na bieżąco o przebiegu akcji ratowniczej a także premier Dmitrij Miedwiediew i przewodnicząca Rady Federacji Walentina Matwijenko. Powołano komisję państwową do zbadania okoliczności i przyczyn katastrofy.

Suchoj Superjet 100 (SSJ 100) to regionalny wąskokadłubowy samolot pasażerski, przeznaczony dla 98-108 pasażerów, z silnikiem SaM146. Według stanu na kwiecień 2019 roku wyprodukowano łącznie 186 samolotów tego typu. SSJ 100 był pierwszym rosyjskim samolotem pasażerskim powstałym po rozpadzie ZSRR i wielką nadzieją rosyjskiego przemysłu lotniczego.

Jednak w 2012 roku SSJ 100 rozbił się w Indonezji w trakcie lotu pokazowego; zginęło 45 osób. Zdarzały się także inne incydenty przy użytkowaniu tych maszyn. Według niezależnych ekspertów, problemy stwarzały zwłaszcza silniki tych maszyn.

Jak poinformował w niedzielę koncern Suchoj, samolot, w którym doszło do niedzielnej tragedii, był w użytkowaniu od 2017 roku. Ostatni przegląd techniczny przeszedł na początku kwietnia br.

Przedstawiciel Rosawjacji, państwowej agencji ds. lotnictwa cywilnego, oświadczył agencji TASS, że jest jest jeszcze zbyt wcześnie aby mówić o ewentualnym zakazie lotów samolotów SSJ 100.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
Moskwa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.