TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Airbus wprowadza e-dostawy samolotów
InfoAir.pl - Opublikowano: 22.04.2020 11:30:56
Airbus wprowadza e-dostawy samolotów ; fot. Airbus

W kwietniu Airbus zaczął przekazywanie nowych samolotów, wdrażając wirtualny proces ich "e-dostawy".

W kwietniu Airbus zaczął przekazywanie nowych samolotów, wdrażając wirtualny proces ich "e-dostawy", mający gwarantować ciągłość dostarczania klientów zamówionych maszyn, przy jednoczesnym uwzględnieniu wymogów dotyczących ochrony zdrowia i bezpieczeństwa podczas pandemii COVID-19.

Pierwszym klientem, który zaakceptował przejście na kompleksowy proces zdalnego przekazania-odbioru samolotów, stały się linie Pegasus Airlines, które dzięki "e-dostawie" właśnie otrzymały trzy nowe A320neo. W najbliższych dniach i tygodniach do nowego systemu zdawczo-odbiorczego dołączy więcej przewoźników.

Trzy etapy

Na nowy tryb e-dostawy składają się trzy główne etapy:

  • zadania związane z odbiorem technicznym (Technical Acceptance Completion - TAC) przekazane Airbusowi (lub lokalnemu podmiotowi trzeciemu, wyznaczonemu przez linię lotniczą);

  • elektroniczne przeniesienie tytułu własności (Transfer-of-Title - ToT);

  • oraz przelot i finalny odbiór statku powietrznego w bazie klienta.

W przypadku zadań TAC, których realizacja jest warunkiem niezbędnym dla ToT, linia lotnicza może scedować na Airbusa wykonanie w jej imieniu wszystkich niezbędnych działań. Należą do nich kontrola naziemna samolotu, lot próbny, zgromadzenie instrukcji i dokumentów akceptacji maszyny, a także wykonanie w razie potrzeby drobnych zmian. W celu sfinalizowania fazy ToT zespoły Airbusa i klienta korzystają z nowej, bezpiecznej platformy współpracy "e-SalesContracts".

Dzięki niej zaangażowane osoby - gdziekolwiek się znajdują - mogą w jednym wirtualnym środowisku w czasie rzeczywistym w prosty sposób prowadzić wszystkie kontakty związane z zakończeniem transakcji, począwszy od elektronicznego sporządzania projektów dokumentów poprzez negocjacje handlowe, skończywszy na zdalnym złożeniu podpisów cyfrowych na dokumentach własnościowych ToT.

Lot dostawczy

Platforma "e-SalesContracts" eliminuje potrzebę fizycznej obecności któregokolwiek z pracowników klienta w Centrum Dostaw Airbusa. Po dopełnieniu formalności TAC i ToT organizuje się lot dostawczy, również w sposób bezpieczny dla zdrowia. Zdezynfekowany samolot może odebrać i przeprowadzić z lotniska fabrycznego do macierzystej bazy przewoźnika jego firmowa załoga lub ekipa wyznaczonej strony trzeciej.

Oprócz zapewnienia bezpiecznego i ciągłego działania podczas kryzysu COVID-19, proces e-dostawy, zwłaszcza jego nowe cyfrowe aspekty dotyczące kooperacji - skutkujące zwiększoną efektywnością pracy, elastycznością, przejrzystością, a także bardziej przyjaznym dla środowiska i ogólnie lepszym doświadczeniem klienta - może stać się dla Airbusa i jego klientów planową metodą działania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
fabryka
Airbus