TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Airbus A350-900 we flocie Air France [FILM]
InfoAir.pl - Opublikowano: 06.10.2019 12:00:55
Airbus A350-900 we flocie Air France

Francuska linia odebrała pierwszego Airbusa A350-900. Docelowo w barwach Air France będzie latało 28 takich maszyn.

Francuska linia odebrała pierwszego Airbusa A350-900. Docelowo w barwach Air France będzie latało 28 takich maszyn.

Air France rozpoczął kolejną fazę modernizacji floty. Francuska linia odebrała swojego pierwszego Airbusa A350-900, który rozpocznie regularne loty w barwach przewoźnika od 7 października b.r. Początkowo maszyna będzie kursowała z Paryża do Abidżanu (Wybrzeże Kości Słoniowej) i Bamako (Mali), a w przyszłym roku nowym Airbusem będzie można polecieć już na sześciu trasach międzykontynentalnych, między innymi do Bangkoku, Seulu i Toronto.

Nowa generacja

Szerokokadłubowy Airbus A350-900 jest uznawany za maszynę nowej generacji, która jest bardziej przyjazna środowisku, ze względu na wysoką paliwooszczędność i niską emisje CO2. Jest zatem wydajny pod względem ekonomicznym, a także operacyjnym. Do 2025 roku flota Air France wzbogaci się w sumie o 28 maszyn tego typu, które są wyposażone w 324 miejsca na pokładzie w konfiguracji trzech klas podróży i posłużą linii do obsługi tras międzykontynentalnych.

-"Dostawa nowego samolotu jest zawsze wyjątkowym momentem w życiu linii lotniczej. Wraz z całym personelem Air France z dumą witamy Airbusa A350, jednego z najbardziej wydajnych na świecie samolotów dalekiego zasięgu. Już od 7 października nasi klienci będą mogli odkryć optymalny komfort podróży i usługi na pokładzie tego najnowszego samolotu, na pierwszych dwóch trasach międzykontynentalnych. Pojawienie się pierwszego A350 wyznacza nowy etap modernizacji floty Air France. W ciągu najbliższych 5 lat ponad połowa naszej floty będzie się składać z samolotów nowej generacji." – powiedziała Anna Rigali, prezes Air France.

Film z pierwszego lotu:

W trosce o środowisko

Od wielu lat Air France angażuje się w ograniczanie swojego śladu węglowego poprzez wdrażanie konkretnych działań. Jest nimi między innymi obniżanie wagi samolotów, gospodarka odpadami i recykling, promowanie eko-pilotażu, redukcja hałasu, systematyczne obniżanie i kompensowanie CO2, a także wyeliminowanie jednorazowych naczyń z plastiku.

Niemniej jednak, linia może zmniejszyć swój wpływ na środowisko przede wszystkim za sprawą modernizacji floty. Airbus A350 zużywa o 25% mniej paliwa (tj. 2,5 litra na pasażera / 100 km), ponieważ został zbudowany z materiałów, które są aż do 67% lżejsze, niż standardowo używane do konstrukcji maszyn podobnego typu. Ponadto samolot jest o 40% cichszy.

Do pierwszego lotu nowej maszyny z bazy Airbusa w Tuluzie do Paryża – bazy Air France na lotnisku Charles de Gaullea, częściowo użyto biopaliwa. Inicjatywa ta podkreśla znaczenie biopaliw dla sektora lotniczego i zobowiązanie Air France do ich rozwoju.

Imię Tuluza

Przy okazji powitania nowego samolotu, Air France zdecydował powrócić do tradycji nadawania imion swoim samolotom. Po konsultacji z pracownikami firma postanowiła wykorzystać nazwy znaczących francuskich miast jako imiona samolotów. Pierwszemu Airbusowi A350 nadano imię "Tuluza" ("Toulouse"), po mieście, które uchodzi za stolicę awiacji, głównie z uwagi na zlokalizowaną w Tuluzie fabrykę Airbusa. Ponadto Tuluza ma historyczne znaczenie dla przewoźnika, ponieważ jest jednym z pierwszych kierunków w siatce Air France, oferowanym od samego powstania linii w 1933 roku.

Nowa definicja komfortu

Pasażerowie podróżujący na pokładzie nowego Airbusa w trzech kabinach – Biznes, Premium Economy i Economy mają do dyspozycji bardziej przestrzenne wnętrze i dużo więcej światła, dzięki 30% większym oknom, a sztuczne oświetlenie jest dostosowywane do różnych faz lotu. Ponadto specjalny system kontroli ciśnienia powietrza w kabinie zapewnia bardziej komfortową atmosferę, dzięki temu, że powietrze wewnątrz samolotu jest regularnie wymieniane. A350 jest także najcichszym samolotem nowej generacji, co służy zarówno podróżnym, jak i środowisku naturalnemu.

Samolot jest wyposażony nie tylko w najnowsze, komfortowe fotele we wszystkich kabinach i system rozrywki pokładowej, ale również pokładowy internet. Air France oferuje 3 różne pakiety internetu do wyboru:

• Pakiet "Message" – do bezpłatnego wysyłanie i odbieranie wiadomości poprzez komunikatory (np. Whatsapp, Messenger) przez cały czas trwania lotu;

• Pakiet "Surf" – dostęp płatny do przeglądania stron i poczty (od 3-18 euro – z możliwością zapłaty w Milach Flying Blue);

• Pakiet "Stream" – szybki internet do streamingu i pobierania dużych plików (obejmujący opcje zawarte w "Message" i "Surf").

Trasy Airbusa A350

Nowy samolot będzie latał docelowo, na sześciu następujących trasach:

• Abidżan (Wybrzeże Kości Słoniowej): od 07.10.2019 – 08.12.2019, a następnie od 10.02.2020 z kontynuacją w sezonie letnim 2020

• Bamako (Mali): od 07.10.2019 – 08.12.2019, a następnie od 10.02.2020 z kontynuacją w sezonie letnim 2020

• Toronto (Kanada): od 27.10.2019

• Kair (Egipt): od 09.12.2019

• Seul (Korea Południowa): od 09.12.2019

• Bangkok (Tajlandia): sezon letni 2020




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
linia
Air Fransce
Airbus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.