Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Air France KLM rozruch planują latem. Teraz liczy straty

infoair
07.05.2020 13:30
0 Komentarzy

Francusko-holenderski holding lotniczy Air France KLM poinformował w czwartek, 7 maja w komunikacie o stracie w wysokości 1,8 mld euro w pierwszym kwartale br.

Z powodu epidemii koronawirusa linie w marcu musiały wstrzymać większość lotów.

Redukcja zatrudnienia

Dyrektor generalny firmy Ben Smith rozpocznie rozmowy z francuskimi związkami zawodowymi na temat redukcji zatrudnienia – informuje agencja Reutera. Grupa miała obiecujący początek kwartału” – ocenił Smith – ale epidemia spowodowała kryzys.

W całym 2020 r. grupa prognozuje ujemną wartość dochodu i ostrzega, że utrata dochodów operacyjnych będzie znacznie wyższa w drugim kwartale niż w pierwszym.

Air France KLM informuje, że pracuje nad nowym planem odzyskania konkurencyjności. „Te nowe kierunki zostaną przedstawione w nadchodzących miesiącach” – przekazał Smith.

Letnie ożywienie

Grupa planuje „powolne” ożywienie działalności latem br. wraz ze stopniowym znoszeniem ograniczeń dotyczących lotów międzynarodowych, jednak zainteresowanie podróżami do poziomu sprzed kryzysu wróci dopiero za kilka lat – przewiduje zarząd grupy.

Rządy Francji i Holandii przyznały Air France KLM pomoc publiczną w wysokości 7 mld euro, co zaakceptowała Komisja Europejska. Linie będą musiały jednak ograniczyć loty po ustaniu epidemii w przypadku istnienia alternatywnej linii kolejowej na trasie lotu krajowego trwającego do 2,5 godziny – poinformował francuski minister gospodarki i finansów Bruno Le Maire.

Rządy Francji i Holandii posiadają blisko 14 proc. udziałów grupy Air France KLM, która powstała w wyniku połączenia dwóch krajowych przewoźników w 2004 roku.

Air France to jedne z największych linii lotniczych na świecie. Główną siedzibą przewoźnika jest lotnisko Paryż-Roissy-Charles de Gaulle.

Przed wybuchem pandemii firma zatrudniała blisko 85 tys. pracowników. Flota przewoźnika liczy 225 maszyn, głównie Airbusy A320-200, A319-100 i A318-100 oraz Boeingi 777-300ER i 777-200ER. W ubiegłym roku linie przewiozły 46,8 mln pasażerów. (PAP)

Komentarze