TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

5 lat wrocławskiego terminalu lotniska - oto, jak się zmienił
WWW.WROCLAW.PL - Opublikowano: 10.03.2017 12:15:55 1 komentarz
5 lat wrocławskiego terminalu lotniska - oto, jak się zmienił

Nowy terminal wrocławskiego lotniska kończy 5 lat. Obiekt przeniósł obsługę ruchu lotniczego we Wrocławiu do ligi europejskiej. Z tej okazji w weekend na lotnisku czeka mnóstwo urodzinowych atrakcji.

Kolejny rozdział w historii Portu Lotniczego Wrocław rozpoczął się dokładnie 11 marca 2012 roku około godziny 6.00 rano. To wtedy pasażerowie lotu do Warszawy a zaraz potem do Londynu zostali obsłużeni po raz pierwszy w nowym terminalu. Zastąpił on stary terminal, który służy teraz do obsługi ruchu małych samolotów.

Nowoczesny terminal portu lotniczego powstawał 29 miesięcy. Jest 4 razy większy od starego i może obsłużyć rocznie nawet 4 miliony pasażerów. Z łatwością i bez zatrzymywania ruchu lotniczego można go rozbudować. Oprócz ciekawej bryły wyróżnia go również imponująca kubatura, to aż 330 tysięcy metrów sześciennych. Sama hala przylotów i odlotów ma powierzchnię ponad 5300 metrów kwadratowych.

Przez te 5 lat naprawdę sporo się działo. Lotnisko ciągle się rozwija a liczba pasażerów i kierunków lotów systematycznie wzrasta. Po otwarciu nowego obiektu jeszcze w 2012 roku swoją bazę operacyjną we Wrocławiu uruchomiły linię Ryanair. W tej chwili stacjonują w niej 3 samoloty. Irlandzkie linie na tyle polubiły Wrocław, że otworzyły w stolicy Dolnego Śląska także nowoczesne centrum IT. Swoją bazę na wrocławskim lotnisku mają również linie Wizzair, nocują u nas samoloty PLL LOT i Lufthansy.

W 2013 roku oddano do użytku specjalną płytę do odladzania samolotów. Wtedy też lotnisko zmieniło logo i odebrało nagrodę Platynowe Wiertło za najlepszą inwestycję. Rok później na lotnisku została przekroczona magiczna bariera, 2 milionów pasażerów obsłużonych w ciągu 12 miesięcy. Wtedy też Ryanair uruchomił z Wrocławia pierwsze połączenie krajowe na lotnisko Warszawa-Modlin. Rok 2014 to też moment kiedy na terenie lotniska swoją bazę otworzyło Lotnicze Pogotowie Ratunkowe.

Rok 2015 to kolejne rekordy frekwencyjne oraz decyzja linii Ryanair o budowie we Wrocławiu bazy technicznej dla swoich samolotów. To trzecie takie miejsce w tej części Europy i nowe miejsce pracy we Wrocławiu.

Kolejny przełom nastąpił w roku 2016. To wtedy wrocławskie lotnisko po dużej inwestycji w najnowsze systemy nawigacji i modernizacji drogi startowej uzyskało certyfikat ILS Cat II, co oznacza, że we Wrocławiu operacje lotnicze mogą być realizowane w trudnych warunkach atmosferycznych.

W nowym terminalu obsłużono już 10 milionów pasażerów. Taką okrągłą liczbę zamknęła rodzina z Warszawy, która przyleciała zwiedzać wrocławskie Afrykarium. W aktualnej siatce połączeń jest blisko 40 połączeń lotniczych, w tym tanie loty do Madrytu, na Teneryfę, Maltę, czy do Kijowa. Latem liczba kierunków wzrasta nawet do około 60 połączeń. Na sporo nowych możemy liczyć też w kolejnych rozkładach jazdy.

W roku 2016 wśród najpopularniejszych kierunków lotów z Wrocławia była Malaga, Teneryfa, Alicante i Londyn. Za słońcem natomiast najchętniej latamy do Włoch, Hiszpanii i Grecji.

? Uruchomienie nowego terminalu to jedna z najważniejszych dat w historii wrocławskiego portu. Porównałbym to z awansem do ekstraklasy europejskich lotnisk. Terminal otworzył przed nami znacznie szersze perspektywy rozwoju. Obecnie osiągnęliśmy już pozycję regionalnego portu dla całej południowo-zachodniej Polski ? podkreśla Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

- Spodziewamy się, że w 2017 roku obsłużymy około 400 tysięcy pasażerów więcej niż w 2016, co daje około 2,8 mln pasażerów ? dodaje na koniec Dariusz Kuś.


Sprawdź też:
Wrocław
lotnisko
  • Abm – 12.03.2017

    Szkoda, że w Polsce nadal jest tendencja postkomuny państwowego przewoźnika. Jeżeli chcę lecieć gdzieś Lot'em z Wrocławia to jedyny kierunek to Warsza i... Tel Awiw!? Brak lotów do Berlina i krajowych

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.